tisdag 13 april 2010

Ansökan till högskolan avklarat...

Igår; Spinning 45 minuter
Idag; Sprungit 6 kilometer
Imorgon; Spinning 1 timme
Övermorgon; Springa 6 kilometer + boxpass på en timme

Efter vi (Fanny & jag) hade sprungit vår runda var vi något trötta och fick skjuts hem av vår snälla rektor Roy, underbar relation med en rektor va? Haha :)

Åt klyftpotatis, Stinas kyckling, gelé och gräddsås till kvällsmat, riktigt mumsfillibabba kan jag tala om! :)
Efter det blev det matteplugg, fick reda på igår att vi har matteprov om en vecka, känns toppen. Har inte räknat på över tre veckor och kan ingenting, hej IG?!

Idag har jag också sökt in till högskolor... Känns konstigt att ha blivit såhär stor.
Mitt slutgiltiga val blev såhär:

1. Sjuksköterskeprogrammet i Kristianstad
2. Sjuksköterskeprogrammet i Lund
3. Sjuksköterskeprogrammet i Malmö
4. Sjuksköterskeprogrammet i Karlskrona
5. Sjuksköterskeprogrammet i Halmstad
6. Sjuksköterskeprogrammet i Örebro
7. Akut- och Ambulanssjukvårdarprogrammet i Örebro
8. Djurskötarprogrammet i Skara

På de tre första alternativen kan jag fortfarande bo hemma och samtidigt träna gymnastik. Jag slipper en massa räkningar och behöver inte betala hyra om jag slipper flytta.
Nummer fyra och fem är ganska nära hemma men jag måste flytta ändå.
Sjätte valet har jag inget val, där måste jag flytta.
Det sjunde programmet hade varit sjukt kul att läsa, men om det inte finns framtidsmöjligheter så känns det inte lönt att läsa till det. Tog det som en liten säkerthetsgrej fast det inte känns helt okej om ni förstår?
Mitt sista val gjorde jag endast för att, har verkligen inget skäl till att läsa där. Tänkte mest att det det såg bra ut.

Jag hoppas verkligen att jag kommer in på något av mina fem första val. Gör jag det, pluggar ja till sjuksköterska och sen läser jag vidare till amulanssjukvårdare :)

Det känns bra men kan inte förstå att det har gått såhär snabbt, det känns som igår när jag valde till gymnasiet! :O

Nu blir det sängen, upp tidigt imorgon för att ha ekologilektion, jippi!

Inga kommentarer: