fredag 10 april 2009

Första agilitytävlingen avklarad :)

Ja, jag var nästan död när jag gick upp idag -.-
Går ju farao inte att sova när man bor i rummet in till sin bror, fucking datanörd 24/7, ah!

Har nu debuterat på agilityplanen! :) Gick mycket bra, eller ja, för att vara Molla, haha :)
Hon var lite seg som vanligt men under en liten tid var det väldans fart, det gillar vi :)
Tyvärr diskade vi oss, redan på första hoppet så tänkte Molla smita förbi så där fick vi första vägran, sen va där en sväng som Molla inte hade koll på för hon inte tog ut svängen så då stannade hon mitt framför hopphindert och fick en vägran. När hon sen hoppade över det så hade hon så lite fart så hon tännkte gå över långhoppet, haha, alltså en vägran till. Och tre vägringar är ju lika med en disk. Men men, man måste börja någonstanns :D
Haha, nu när jag tittar på filmen efter åt så typ travar Molla genom hela banan nästan typ, vaddå utställningshund nummer ett? Haha :D
Men hon var riktigt duktig, och mitt mål var ju att hon skulle hålla sig på banan och inte kissa där, haha, so we made it! :)

När vi va färdiga där borta körde vi till Ystad och saltsjöbadet, sen gick vi en runda nere vid vattnet, mys! :*
Efter det körde vi hem till mammas kompisar som bor inne i Ystad, där fick vi mat och vila, haha :P Sen körde vi hem...
Idag har jag kört min längsta sträcka någonsin, jag har kört hela biten idag, vilket resulterade i 25 mil! Jobbigt :O Men kul ;)

Imorgon åker vi inet förrens efter lunch, hör och häpna, jag ska få sova! :D (Lite i alla fall)
Hoppas Molla har MCYKET mera fart imorgon, hihi :D (Plus att långhoppet är på en raksträcka, haha)

Puss

Inga kommentarer: