onsdag 31 mars 2010

Min framtid?

Igår kollade jag på 112 - På liv och död.
Bättre program finns inte. Där får man följa ambulanssjukvårdare, poliser och brandmän i deras dagliga arbete. Det är riktigt spännande och man blir helt taggad av att se det.

Nu har jag nästan avslöjat mig för alla så då kan jag lika bra göra det här också. Jag funderar på att bli ambulanssjukvårdare när jag slutar skolan. Det lockar mig som tusan och jag tror det hade varit ett riktigt bra arbete som skulle passa mig :)
Det händer någonting, man får adrealinkickar och man får hjälpa människor.

Nu återstår bara ett problem. Vad jag ska söka till. Nu tar de nästan bara in sjuksköterskor med vidarutbildning när de anställer folk hos ambulansen. Och jag vet inte riktigt om jag orkar plugga till sjuksköterska.
Där finns en utbildning i Örebro som heter Akut- och Ambulanssjukvårdar programmet. Den lockar mig riktigt mycket, men om det inte finns någon framtid så känns det inte speciellt kul i vilket fall som helst.

Men imorgon ska jag besöka ambulanspersonalen i Hässleholm och få prata med de om hur de tycker sitt yrke är och vad de känner.
Jag tror det är bra att jag får prata med någon som är riktigt inne i sitt arbete och få höra deras åsikter :)
Så förhoppningsvis är jag lite klokare efter imorgon eller så är jag ännu mer förvirrad...


Mitt framtida yrke?

Det är bara ett beslut som behöver tas, och det beslutet är jobbigt...

Inga kommentarer: