söndag 28 mars 2010

Soffliggardag med film & frallor :)

Min dag har tillbringats i soffan.
Är lite sjuker och mår inte särskilt bra så därför har det blivit en soffliggardag.
Ångrar nu när jag har blivit lite halvkass att jag aldrig tog med mig min mössa hem från internatet... Brukar få ont i öronen när jag är förkyld så det hade ju inte skadat att ha den hemma just nu -.- Stod i sista sekund och funderade om jag skulle ha med den hem eller inte, aja, jag lär ju inte dö! :)

Har sett på "Eva och Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko". Hihi, jag gillar fortfarande Eva & Adam filmerna, man får en härlig känsla liksom :)
Kan också nämna att jag åt nybakta ostfrallor och drack nyponsoppa till filmen, helt underbart (: Nybakata frallor är något av det godaste som finns, riktigt mumsigt!

Tog den lilla kraft jag hade idag och gjorde ett brandvarningspass med Molla också (:
Idag gick det faktiskt förvånasvärt bra, hon tog eget iniativ, försökte krafsa fram köttbullen som låg brevid eldningskrukan under trådbacken och när inte det gick började hon istället skälla :) Helt toppen, ett steg i rätt riktning.
Hoppas det fortsätter så, är lite orolig hur det ska gå när hon ska få börja jobba alldeles själv när jag inte är i närheten. Men det problemet kommer senare och då tar vi det då.

Vare sig jag är sjuk eller inte sjuk imorgon så ska jag få träna gymnastik, it will be lovely! :)

1 kommentar:

Eleonor sa...

Åh vad härligt det låter! Jag älskar Eva & Adam! :D

Jaaaaa det m¨ste vi, vi får ta en promenix snart igen tycker jag! (när vi båda får tid, haha!)