tisdag 8 december 2009

Swimming! ;D

Uschanamej vad det känns att gå i skolan just nu! PLUGG är bara förnamnet.

Idag hade vi praktiskt prov i Rehab, vi skulle palpera våra hundar och gå igenom och visa var alla musklerna sitter på dem, eller ja, dem ytliga muskelerna. Men det gick ganska bra i alla fall :)

Molla har ritkigt ont i bakbenspartiet när man strechar dem, hon vill inte alls, och idag skrek hon till. Anar för att det är hennes höfter (en B & en C). Men en annan sak som är mycket trevligare är att hon har blivit mycket bättre i sin rygg tack vare att vi har ultra-ljuds behandlat henne nu x antal gånger, så det ska vi fortsätta med, även om pengarna inet finns egentligen...

Molla fick simma idag på rehab-lektionen också, gick väldans bra, dock blev ju jag blöt som en utter, haha ;) När hon vilar mellan passen, (kör med sekvensträning), så ska hon upp med huvudet och allting så jag dränks ner i vattnet med min halva kropp, haha.



(Slänger in en bild när mollsan simmar)


Och vet ni vad som hände idag? Molla VÄGRADE att "hoppa" ner i poolen, så när vi skulle ta ner henne var hon totalt stel, och sen fattade hon inte att "oj, borde kanske börja simma?", så hon bara sjönk ner i vattenet och var helt under med huvud och allt, haha! Jag höll på att dö av skratt, en aning chockad Molla ;D

Imorgon har jag min redovisning om hundens könsorgan som jag har blivit tilldelad...
Sen har vi prov på hela djursjukvårdskursen, 200 poäng, ska bli riktigt skönt när det är över.
Just det, glömde säga att vi fick tillbaka våra rehab-prov idag på lektionen, blev ett VG, kunde ju varit bättre men är ändå nöjd (:

På torsdag har vi ett CV som ska lämans in på samhällen och på tisdag ska man vara förberedd på en "anställningsintervju", men det är också det sista vi har sen så är det ta mig fasen jullov (!)
Och jag ska njuta, för nästa lördag åker jag till USA ;D

Nu höll jag nästan på att glömma; (!)
GRATTIS ERIKA TILL KÖRKORTET! ;D <3

Inga kommentarer: