torsdag 24 december 2009

Kennedy Space Center

Idag har jag spenderat min dag mest på staternas vägar, haha.

Det var tänkt att i skulle till Kennedy Space Center, och dit kom vi också. Men under resans gång så jahopp, när vi stannade och skulle ta raster så ville inte nyckeln komma ut ur tändningslåset. Great!
Vi försökte hur länge som helst att ta ut nyckeln, men det gick verkligen inte, sjukt irriterande. Så när vi kom till centret så fick jag och Jonte först gå in och sen fick pappa gå in. Rackarns bananer.
Väl när vi var där så hade sista guide-bussen gått, och inga fler skulle gå. Bussarna gick ut till där alla raketerna skjuts upp som ska till rymden. Det var något av det man ville se mest, det är ju det som är det häftiga, så det var riktigt tråkigt.
Men något annat som var rätt ballt var att man fick testa på hur det var att sitta i en rymd-färja. Man satt i 90 graders lutning och sen skakade det som in i bängens, lite småkul och tufft (:

Så jag är väl nöjd med dagen, men riktig otur det där med bussarna ut till landningsbanorna...
Och vi har väl spenderat minst 5 timmar i alla fall på vägarna.

Imorgon (eller idag, klockan är närmare halvt fyra på natten hos er) så är det julafton. Här får vi inte öppna julklapparna förren den 25:e.

Om jag inte bloggar något mera imorgon (idag) så får ni ha en riktigt god jul! :D

1 kommentar:

Eleonor sa...

Awe, stackars er. Jag hade aldrig klarat vänta. haha :P

Jo, vi ska ju in te fira våran jul hemma som vi alltid gör annars. Så hundarna kommer ju inte kunna vara med. Och Sara ska inteh eller fira jul med oss för hon ska fira med Mattias familj. Alltså kommer denna julen bli konstig.
Men GOD JUL sötnos! (: <3