måndag 7 juli 2008

Hemma från Stockholm!

Hann aldrig blogga innan jag åkte till Stockholm så det får bli en blogg nu när jag har kommit hem :)
Har ju nu varit på WORLD DOG SHOW och det har varit en riktig stor upplevelse :)

Petra (min uppfödare) kom och hämtade mig i tisdags, och när hon hade hälsat på Tellus och skulle kliva ner från trotoarkanten så trampade hon snett och stukade foten :S Hon va dessutom nära på att svimma... Så hon fick två panodil av mig och så lindande jag om foten, så det dröjde väl en timme innnan vi kunde åka vidare...
Och när vi hade kommit en liten bit utanför Jönköping så får vi punktering på husvagnen :O Mitt ute på motorvägen :S Så då fick vi ringa efter hjälp, och det va inte det lättaste att hitta. Men tillslut fick vi tag på en firma som kunde komma och hjälpa oss. Och när allt va färdig så hade vI stått där i 1½ timme...
Sen var det dryyyyyyg körning upp till Stockholm.
När vi väl kom dit, så hittade vi inte campingen, men som tur fick vi vägledning av Carin.
Vi var framme klockan 01.30 och vi gick väl i säng klockan 03.00...
Snacka om att man va trött då, jag jobbade ju på morgon också.

Sen fick vi upp igen vid 06.30 så det blev ju inte så mycket sömn.
Denna dag va det World Terrier Specialty , och jag visade Teddie och Tessie i parklass, och sen tävlade jag i JH med Teddie och slutade på en 3:e plats :)

Sen sem andra dagarna har jag varit inne på mässan och WDS, stort som bara den.
Har tävlat i Junior Handling alla dagarna, blev uttagen ur gruppen en dag, men inte mera. Så det har ju inte gått så jättebra men jag är glad att jag bara har fått vara med :)

Jag vet inte vad jag ska säga om denna veckan, jag har fått göra hur mycket som helst eftersom Petra är lat? -Jag vet inte, men jag gillar inte Petra, jag får hjälpa henne med alla sakerna, jag har tagit hundarna på precis ALLA rundor, hon har inte tagit en enda.
Jag börjar bli jävligt lack på henne nu, ursäkta mig, men den pesonen är fan helt sär ibland.

Nu saknar jag dem bästa <3
I helgen kommer i alla fall Amanda,
så det så :) <3

Nej, nu ska jag väl packa upp alla sakerna.
Sen vettitusan, bara ta det lungt :) DET BEHÖVS!

Puss

Inga kommentarer: