torsdag 3 september 2009

Bortsprungen Molla!

Körlektionen idag gick riktigt bra, över förväntan! Sjukt nice :D
Vi hade stadsträning och jag trodde faktiskt inte det skulle gå så bra som det gjorde men det tackar jag för (:
Innan körlektion åt mamma och jag på Graffiti, megagott :D

När jag kom hem idag så fick jag en ideé om att jag skulle ut och springa men sen övertalade Malin dock mig att följa med ut i skogen och power walka istället. Jag ångrar mig.
Nito & Molla gick lösa hela vägen i skogen och när vi är ungefär på halva rundan så säger jag till Malin "tur att Nito är vit, man ser ju honom över allt i alla fall, skulle Molla rymma så hade man ju inte sett henne precis" (det började precis bli mörkt) VET NI VAD SOM HÄNDER?
Molla slår dövörat till, flyr in i skogen efter ett spår och jag får panik, likaså Malin.

Vi fick som tur tag på Nito precis innan han också tänkte dra iväg, han fick selen på sig och sen så litade vi på Nito att han skulle hitta Molla, tacka fan för det. Vi trodde att vi hade sprungit cirka 50 meter men i verkliga fallet var vi ungefär 200 meter ifrån stigen, adrealin på hög nivå.

Som tur så hittade Nito spåret antagligen för annars hade vi väl sprungit på helt fel håll och när han stannar till och tittar upp hör jag plötsligt Molla, hon virrar runt som en höna och jag får tag på henne. Antagligen hade där varit ett djur precis innan vi kom eftersom dofterna var så starka och sen hade det väl vänt där vi hittade henne eller så tappade hon bort sig och gick tillbaka. Hon var helt färdig när jag fick tag på henne, hennes tunga var flera kilometer ochh hon var dygnblöt.
Tacka gudarna för att Nito kan spåra, han är dagens hjälte!

Jag måste sluta säga saker och ting som är allvarliga utan att jag tänker på det, för sen händer det alltid. Fy skam.

Puss

Inga kommentarer: