tisdag 14 juli 2009

Lyckad agilityträning :)

Har passat farmors hund Vilma hela dagen. Och helt plötsligt så var man 300 kronor rikare, det tackar jag för! :D Hihi (:

Mamma kom in till stan när farmor kom hem och sen körde vi vidare mot hundklubben och där tränade jag agility :) Jag sa av en liten impuls till Molla när vi kom in på banan "slalom" och sen körde hon det bara, hon tog ingången och sen fick hon till och med lite fart i det hela, hon gjorde sånna skutt mellan vissa pinnar som sånna riktigt snabba hundar brukar göra om ni förstår, då blev jag glad som tusan :D
Sen körde vi bara lite hinder som stod ute på planen och hon lyssnade riktigt bra på min handling och gjorde säcken och långhoppet frivilligt, glad, glad, glad :D Har inte tränat agility sen vi sluta skolan och ska tävla nästa vecka, haha. Bra framförhållning, men ska faktiskt bara träna en enda gång till och sen ska jag strunta i det tills tävling. Tror det blir bäst så, när hon inte får träna på länge så tycker hon det är kul :)
Tellus fick också träna lite, fast med koppel på för där va en del hundar...
Så en lyckad träning blev det allt! :D

Har tränat en del på de uppgifter som jag fick av min körlärare och det går nog framåt, i alla fall vad jag tycker, får se vad hansäger nästa gång jag kommer dit.

Nehepp, nu ska jag minsann försöka sova, har tagit sömnpiller precis så hoppas jag somnar i någorlunda tid för jag orkar inte ha fler nätter som jag har haft nu dem senaste dagarna. Typ somnat vid halv tre fast jag har lagt mig vid 11...

Puss

Inga kommentarer: