lördag 11 juli 2009

Första körlektionen! :)

Gick faktiskt grymt bra :)
Min körlärare (Niklas) sa att jag hade koll på det mesta och det märktes att jag hade kört hemma, det tackar man för.
MEN, och ett stort sånt, jag kör alldeles för snabbt, haha. Jag måste lätta på gasen för annars så kommer det att sluta illa, haha. Niklas sa till mamma att om han inte hade haft dem extrapedalerna som han hade haft så hade han aldrig suttit brevid mig, haha, så en tegelsten hade passat under gasen, haha :)
Ska öva på att få in rutinerna och den där jävla kopplingen ska jag inte ha nere så ofta som jag vill.
Jag fick fickparkera också, gick helt okej, men skulle varit närmare den andra bilen, men sånnnt tycker jag inte om... Startade lite i backe också, fick många bra knep på denna lektionen ska jag säga, hoppas det fortsätter så :)
Niklas var fett lugn trots att jag skakade som ett asplöv, jag förstår inte hur alla körskoleläarer lyckas med det, fast det är ju klart, dem är ju vana vid det.
Jag trivdes fett bra med Niklas så kommer antagligen ha honom i fortsättningen också. Kommer bii kruxigt när jag börjar skolan sen att få till det med körlektioner men vi fåt hoppas på det bästa :D
I alla fall, det var kul trots all nervositet, hoppas han kommer se att jag har övat till nästa gång...

Har varit inne på Kristianstaddagarna alldeles för mycket sen jag bloggade sist, haha.
I onsdags träffade jag och då Ingrid och hennes kompis.
I torsdags var jag med Erika, dock inte där inne.
Sen igår så va jag inne med Matilda, Elena och Ingrid igen.
Och ikväll ska jag in igen! Haha :)
Sista kvällen inatt, ska egentligen ha grillfest här hemma, men sa bara käka sen drar jag in...

Puss

Inga kommentarer: