måndag 6 juli 2009

KROATIEN 09! :)

Är hemma igen och tänkte summera min resa så kort så möjligt för er :)
Fast blir ganska långt, men går snabbt att läsa ;D

25/6 Torsdag
Åkte till Klippan vid tre. När jag anlände åkte vi med Zimba och Zäta till hundpensionatet sen kom vi hem igen och direkt efter det så bar det av till Trelleborg. Sen åkte vi med nattfärjan över till Rostock i Tyskland, var framme cirka kvart över sex på morgonen. Inte någon skön sömn direkt, det gungade som fan ;)

26/6 Fredag
Åkte bil hela dagen, långtråkigt som tusan, en hel del obekväm sömn.
Kom fram till ett mysigt hotell på kvällen i Österrike. Jag hittade en skylt där det stod Wasserfall och jag övertalade Rebecca att vi skulle dit och satan vad grymt det var! Sjukt fint, vi stod på en bro som gick över hela och vi var genomvåta när vi hade stått där i typ två minuter, det var mäktigt :D
Blev kortspel på kvällen med Johanna och Micke, skrattade så jag trodde jag skulle kissa på mig, haha :)

27/6 Lördag
Kom fram Kroatien vid tre :D
Vår lägenhet som vi skulle bo i fanns på ett svensson svensson ställe som hette Bi Village, fint som tusan :) Stränder, pooler, barer, matställen, och en massa annat :) Blev chill resten av dagen för det ösregenade, dock klarande det upp på kvällen så det blev en sväng in till Pula och sen en drink i baren när vi kom tillbaka.

28/6 Söndag
Blev mycket sol och bad både vid havet och i poolen :D
Hade ett möte mitt på dagen med resebolaget Sembo som vi hade åkte med, som då berättade om lite vad man kunde göra.
Kvällen avslutades här också med en drink i baren :)

29/6 Måndag
Denna dagen blev det shopping för hela slanten. Först var vi i Pula och sen i Rovinj. Jag inhandlade ett par glassiga solglasögon och ett armband :)

30/6 Tisdag
Mest sol och bad vid poolen idag och jag fick se världens charmigaste badvakt dansa, haha :D
Denna dag brännde jag mig som satan också... Men jag överlevde ändå som tur va ;)
På kvällen gick jag och Rebecca ner till vattent och tyog mysiga kort och sen blev det baren ännu en gång ;)

1/7 Onsdag
Fick vi en guidad tur i Pula, först på amfiteatern och sen inne i stan.
Var riktigt varmt denna dag, en liten pojke svimmade under guidningen, läskigt ;) Cirka 35 grader i skuggan, så när vi kom hem blev det direkt plurret och endast solning av ryggen eftersom den andra sidan var GANSKA röd ;)

2/7 Torsdag
Badvakter is the shit, jag lovar, haha :D Kul som fan, haha, *hemlis*
Jag visade min klumpig sida idag och slog i knät i poolen, fråga mig inte hur, men jag skrapde upp det ganska rejält och har nu ett fult blåmärke tillsammans med levrat blod, haha.
Vi hyrde en trampbåt idag och tranpade ut i havet och snorklade lite, det var kul som fan, man kunde se botten eftersom det var så fint vatten :)
På kvällen körde Micke och Jann Go Cart...

3/7 Fredag
Åkte ut med en båt till Brijuni öarna, åkte ett litet tåg på öarna, sen blev det sol och bad bland en massa klippor. Lite snorkling här också, kul och se alla fisches :D
På kvällen så sprang jag och Felica runt i barnpoolen fast det var stängt, jag ville tjuvbada helt men ingen annan ville haka på så då fick det bara bli ett "bendopp", haha.Våra tysla grannar såg nog oss, för dem blängde surt när vi kom tillbaka, haha :)

4/7 Lördag
Vi påbörjade vår resa hemmåt igen, körde ända till Beirut i Tyskland. Där övernattade vi på ett fin fint hotell, Ramda tror jag det hette :)

5/7 Söndag (Igår)
Åkte till Rostock, sen blev det Borde Shop och ett flak inhandlat och därefter gick färjan, ännu en gång tog det cirka 6 timmar över till Sverige, drygt som tusan. När vi väl kom över till Sverige och Trelleborg så var det raka vägen till Klippan.
Där har jag nu övernattat inatt och kommit hem först idag :)

Detta var en ganska kort (hm, ja, kunde inte bli kortare i alla fall) sammanfattad text av hur vår resa har varit, det har varit riktigt nice :D

KROATIEN 09 TACKAR VI FÖR! :D <33

Inga kommentarer: