fredag 2 juli 2010

Jobb!

Fy vad jag har bloggtorska!

Jag jobbar för fullt, de ringer och vill ha in folk hela tiden utöver schemat också. Igår ryckte jag in på 3:ans avdelning mellan ett - nio. När jag kom hem gav jag mig ut och sprang tillsammans med Emma, den late som cyklade brevid. Det var skönt som tusan att ha sällskap (och pushning!), det känndes mycket lättare och det var härligt (:

Kom i säng vid tolv ungefär, steg upp imorse vid halv sex, då ställde fantastiska Emma och gjorde plättar till mig (som jag tror att hon ångrade lite med tanke på den tidiga uppstigningen), det var gudomligt gott tillsammans med jordgubbssylt & socker, bästa frukosten på länge (:
Därefter begav jag mig till jobbet, slutade vid ett idag tack och lov.

Nu är jag helt slut, det blir sängen tidigt idag (mycket snack, lite verkstad)

I veckan har jag blivit erbjuden att gifta mig med en man och bjuden på likör av en annan, och så har jag vändstekta ägg innanför tröjan! Haha


Bilden är inte den veckraste, men såhär ser jag ut på arbetet och vet ni hur sköna kläderna är? :O

Som ni säkert förstår så stormtrivs jag med jobbet, härliga människor att jobba med och kul att få hjälpa de gamla på bästa sätt (: Och så måste jag lägga till att jag tycker det är kul när man får ta nyckeln till medicinskåpet, ta ut medcinerna, skriva på listorna och stänga om skåpet igen, haha! :)

Med handen på hjärtat så är det kanske inte alltid så bra som det låter, det är ganska ofräscht många gånger. Kräk, ettan & tvåan, duschningar och diverise ting. Som tur är så överväger det positiva det negativa ;)

Jag är äckligt beroende av nässpray. Jag var täppt som fan i näsan igår och så hade jag tre spray hemma, men ALLA var tomma! Så jag fick snällt lägga mig i sängen igen och fy fasen vad jobbigt det var. Jag har snart tagit nässpray i två månader varje dag, jag vet, det är INTE bra, men nu har jag inget val, nu MÅSTE jag vara utan.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt té och äta upp min goda knäckebrödsmacka med Åseda Gräddost på! (Love)

Just ja! Idag hämtade jag hem min balklänning som har varit på kemtvätt, minus 400 kronor...

Nattinatti :*

1 kommentar:

Anonym sa...

duktig tjej! /Pernilla