onsdag 14 juli 2010

S H I T N E S S !

Det blir inte mycket uppdateringar nuförtiden, jobbet går i första hand som ni kanske förstår :)

Förutom jobbet har jag dragit på mig en rejäl förkylning, inatt sov jag i fyra timmar innan det var dags för uppstigning och bege sig mot jobbet. Hostan var förskräcklig! Och så var halva mitt bord fyllt med snytpapper, mindre mysigt.

Idag köpte jag ett nässpray (satan!) men det ska endast användas vid extrem täppa. Jag kan ju i alla fall skriva det för att det ska se bra ut, haha, jag tror nämligen inte ens på det själv att jag kommer lyckas. Men så fort jag börjar känna mig bättre så ska jag be mamma låsa in det i säkert förvar!...

Just ja... Det där med högskolorna. Jag kom inte in på något av mina sjuksköterske-val. Jag blev riktigt besviken när jag såg det själv. Och som reserv är jag alltifrån 105 till över 700, så hoppen är ju inte stora. Jag kom in på ambulans- och akutsjukvårdarprogrammet i Örebro men dit vill jag inte. De flesta ambulanser anställer bara folk som har gått en sjuksköterskeutbildning så jag tycker inte det känns så säkert.
Så nu har jag två val; Antingen söka till skolor i Norrland (där jag har chans att komma in) eller vänta tills nästa termin och söka in och hoppas på att man blir antagen.

Jag vet inte alls vad jag ska göra och det är grymt jobbigt. Inget av alternativen känns lockande.
Antingen blir det en massa lån och så ska man ha pengar till mat, hyra och annat plock eller så ska man vara arbetslös och bara driva rundor hemma vilket kommmer resultera i en frukatsnvärt rastlös Dessiré som tycker livet är skit (typ).

Det var inte såhär jag hade tänkt mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter ambulanssjukvårdprogrammet kan man tillgodoräkna 1,5 år på sjuksköterska. Så det blir 3,5 år totalt. Du går inte miste om någon tid om du då skulle söka till nästa termin, och du slipper vara arbetslös.