söndag 7 februari 2010

mollisbollis hemma igen.

Molla fick komma hem i tisdags igen, tack gode gud för det.
Hon har en bra blåsa kan jag tala om, den är inte liten, för när jag kom och hämtade henne sa de att hon hade vägrat att kissa på de 24 timmarna som hon låg inlagd, inte illa inte.
Men sen blev hon dålig i torsdags igen, ringde veterinären i fredags och de tyckte jag skulle åka in igen. Men med 4 000 kronor mindre på kontot för förra besöket bestämde jag mig för att ge henne ris och fisk istället för att se om det hjälpte.
Och nu är hon bra i lilla magen igen, som för övrigt är rakad, ingen aning varför?

Molla hade förmodligen en inflammation i kroppen och samtidigt kajkade hennes immunförsvar och därför blev mjälten förstorad. Det var också det troligaste sa veterinären, och det hoppas vi på. För om det inte va det så var det antingen en blödning eller cancer i mjälten, men det kunde de inte se något av som tur va :)

Jag har haft ett strängt medicinschema att följa och två dagar den här veckan har jag varit uppe kvart i fyra på morgonen för att ge henne dem första medicinerna för dagen, aningen tufft.

Har faktsikt trimmat lite på stumpelisan idag, hon börjar få för mycket hår på kroppen nu, icke bra, icke bra ;)

Imorgon inleds sista veckan på hundstallet, riktigt tråkigt, vi har haft det grymt bra och jag skulle lätt vilja fortsätta arbeta där (fast med betalning) ;D

Nehepp, nu blir det lite plugg som inte går så väldans bra och sen blir'e mat och därefter sängen!
(Bulan, jag hejjar på dig imorgon när du gör ditt matteprov!)

Puss

1 kommentar:

Eleonor sa...

Awe, du är för söt Dessie! :D Men tror det kommer gå skit denna gången också. Fattar nada!

Tur att Mollis är bra igen, nu hoppas vi att det förblir så!
<3 <3