onsdag 24 februari 2010

Hjärnkaos.

Jag tänker inte ta hela historien igen, men en liten del går bra.

Idag fick Molla vara med på praktiken för första gången på detta stället och hon har varit helnöjd.
Men när hon nu har varit hemma i några timmar så ställer hon sig upp och börjar spy igen. Antagligen har hon haft en liten del stress i kroppen trots allt.
Kortisolet, som Molla då har för lite av, är ett stresshormon. När hon då börjar "gå igång" borde hon ha ännu större dos än vad hon redan får.
Detta har jag och veterinären talat om innan och hon tycker precis som jag, ska vi iväg på något större som en tävling exempelvis så borde jag höja dosen vid det tillfället. Men inte för en dag så som nu.

Det som slår mig är att om hon inte klarar en dag borta på annat ställe, hur ska hon då orka med skolan när vi kommer tillbaka?
Och dessutom ska vi ligga i hårdträning för att brandvarningen ska kunna bli godkänd. Detta oroar mig jättemycket.
Mollis mår absolut bäst av att bara få vara hon, chilla och bara vila, ta det på sitt eget lilla lugna vis. Hur ska jag fixa resten av skolterminen?

Jag vill ju att hon ska må bra... <3

1 kommentar:

Eleonor sa...

Charlotte kommer förstå att inte ni inte kan ligga i hårdträning med brandvarningen.. Ta det bara lugnt, det viktigaste är ju att Mollis mår bra! :) <3